Wednesday, April 1, 2009

Pengenalan Keluarga Saya - AZ

Assalamu'alaikum.

Hari saya biasa sahaja. Bermula dengan solat subuh di pagi hari. Kemudian bersiap untuk menghantar Husna ke sekolah. Selalunya Azah menghantar Husna ke sekolah dan saya menghantar Ruzana ke tadika kira kira jam 8. Tetapi pada hari Rabu (hari ini) Azah akan ke sekolah lebih lewat kerana dia akan mengajar di kelas pada sebelah petang, jadi jadual penghantaran diterbalikkan.

Hmm.. agaknya, lebih baik saya perkenalkan dulu keluarga saya, baru lah cerita ini semua dapat difahami dengan mudah.

Nama saya AhmadZ, tinggal di Subang Jaya, Selangor. Isteri saya Azah, guru di Sek. Men. Teknik. Anak sulung saya, Nur Sakinah, sekarang belajar di SM Agama Tengku Ampuan Jamaah, di Shah Alam (di asrama). Nur Husna ialah anak kedua, dalam darjah 4 di SK Alam Megah 3 dan yang bongsu Nur Ruzana, 5 Tahun, belajar di Tadika IIUM Montessori.

Ok, sekarang lebih jelas bukan? Saya sambung ceritanya. Saya bertolak dari rumah agak awal dari biasa iaitu 7.50am, mahu sampai jam 8.30am di tempat kerja. Walaubagaimanapun, kesesakan yang teruk berlaku di Puchong sebelum memasuki KESAS highway. Hanya jam 8.45am baru saya tiba di pejabat. Biasanya perjalanan ke tempat kerja mengambil masa lebih kurang 25 ke 35 minit, kali ni hampir satu jam. Tetapi tidak ada masalah, cuma lewat sedikit sahaja.

Waktu tengah harinya saya ke Bandar Kinrara untuk membayar loan kereta di bank dan juga singgah di sebuah kedai komputer di situ untuk membeli tonner printer saya yang sudah hampir habis. Berpeluh-peluh saya, tengah hari yang terik dan kereta saya pula aircondnya sudah lama rosak, berlum lagi dibaiki.

Ada sesuatu berlaku di sekolah Sakinah tadi, dia telefon Azah. Kalau ada kesempatan di lain kali saya cerita.

Sekarang jam 7.36pm saya masih di pejabat. Akan segera pulang selepas selesai Solat Maghrib.

Wassalam.

2 comments:

  1. so mcmana Sakinah? Minggu ni dia balik rumah kan?

    ReplyDelete
  2. Ya, tengah hari tadi Kak Azah sudah ambil Sakinah dari asrama.

    ReplyDelete