Tuesday, July 21, 2009

Lawatan ke Lembah Kelang

Assalamualaikum semua.

Disebabkan Ili ada sebut pasal saya dalam postingnya terdahulu, saya nak jelaskan lah di sini apa tujuan saya berada di Lembah Kelang ni selama 5 minggu.

Program rasminya ialah menghadiri taklimat di Kementerian Kesihatan Malaysia di Putrajaya, iaitu mendengar taklimat yang disampaikan oleh pegawai-pegawai di kementerian mengenai fungsi dan tugas setiab bahagian, cawangan dan unit di kementerian. Ini adalah sebahagian dari program dalam penagajian Masters in Community Medicine (Sarjana Perubatan Masyarakat).

Di samping itu, kami juga dapat melihat bagaimana bilik gerakan dijalankan dalam menghadapi ancaman wabak penyakit H1N1 dan juga demam denggi. Kami juga melawat ke Kem PLKN Setia Ikhlas, Semenyih untuk membuat penilaian kesihatan persekitaran di situ.

Kem PLKN

Saya tinggal di kuarters Hospital Serdang, kebetulan ada kekosongan di situ, dan jaraknya pulak tak jauh dari Putrajaya.

Krts Hosp Serdang

Saya juga dah pergi ke rumah Ayah Pa, Yayang dan Su Pi. Ili dan famili dah jumpa hari tu masa Tok Ma ada di Lembah Kelang.

Cik Jie ada transit di sini baru-baru ini dari KBR - PEN - KBR, dan sempatlah pergi jalan-jalan ke KLIA dengan menaiki KLIA Transit dari Putrajaya bersama Adli. Oh ya..tangan Adli dah sembuh tapi ada parutlah, insya-Allah parut tu akan 'mengecil' bila seseorang itu membesar sebab sel-sel parut tak ikut membesar.

To KLIA

Sambil-sambil tu saya sempat juga buat 'locum' di klinik kawan di Puchong Indah, 2 - 3 kali dalam seminggu.

Hingga jumpa lagi...

1 comment: