Sunday, June 21, 2009

Selamat Hari Bapa

Assalamu'alaikum,

Selamat hari bapa, untuk Abah, Ismail bin Mat Yusoff. Jasamu tetap dikenang.

Di sini, walaupun sudah malam hari 21-Jun, saya mahu juga membuat coretan ringkas, sambil masih berkesempatan untuk berbuat demikian.

Abah, hmmm dulu masa kecil memanggil dengan gelaran 'Daddy', tapi rasanya "Abah" lebih enak didengar. Terima kasih Abah, atas semua pengorbanan dalam membesarkan saya dari kecil sebagai baby sehingga dewasa. Abah tetap kebanggaan saya. Begitu banyak peristiwa dan kejadian yang tidak boleh dilupakan, antaranya:
- Peristiwa saya telah mengeksidenkan kereta baru abah di tengah malam pada waktu tingkatan satu. Terima kasih kerana abah dan ummi begitu cool dalam menghadapinya.
- Terima kasih abah dan ummi kerana telah membelikan sebuah PC pada waktu saya begitu tergilakan komputer, dengannya saya telah dapat mendahului ramai orang lain yang sezaman dengan saya dalam pembelajaraan komputer.
- Terima kasih abah kerana membenarkan saya dan meminjamkan kereta pada waktu saya mahu mengambil keputusan peperiksan SRP saya. Ia begitu bermakna buat saya kerana telah diberi kepercayaan untuk memandu sendirian begitu.

... dan lain lain lagi. Memang banyak sangat!

Di sini, saya mahu memohon kemaafan dari Abah, atas semua kesilapan, terkasar bahasa, kedegilan yang segaja dan tidak sengaja.

Semoga Abah sentiasa dalam keselamatan dan kebahagiaan, di dunia dan di akhirat.

Selamat hari bapa untuk Abah, juga semua bapa yang lain di dunia, yang telah banyak berkorban untuk keluarga dan anak-anak. Allah saja lah yang Maha Adil yang dapat membalas jasa-jasa tersebut.

Wassalam.

::truemax
Blogged with the Flock Browser

2 comments:

  1. Selamat Hari Bapa untuk Abah (Prof. Dr. Ahmad Faris bin Ismail) ...

    dan bapa2...dan bakal2 bapa in this world...

    termasuk juga bapa yg menulis entry ini....

    thanks...

    ReplyDelete
  2. Ammar,
    Terima kasih atas ucapan tersebut. :)

    Ceria selalu ya.

    ::truemax

    ReplyDelete